Bel ons 0172 - 21 69 79
De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts of tandarts-specialist. Toch kan het voorkomen dat u vindt dat hij u niet goed of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u hier eerst met uw behandelaar over praat en er samen probeert uit te komen.
1 Gesprek met uw tandarts
Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt of wat u dwars zit. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan samen zoeken naar een oplossing.
2 Informatie van het TIP
Als u er samen niet uitkomt of u wilt uw klacht met een onafhankelijke partij bespreken, kunt u telefonisch informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoonnummer 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten. Het TIP kan ook voor u nakijken of uw tandarts is aangesloten bij de klachtenregeling van de KNMT.
3 Klachtenregeling
Sinds 1 januari 2017 heeft de KNMT een nieuwe klachtenregeling die u als patiënt meer te bieden heeft dan de oude regeling. U kunt hier hulp krijgen bij het oplossen van uw klacht als u er zelf niet uit bent gekomen met uw tandarts.
- De KNMT klachtenregeling is goedgekeurd door de Consumentenbond.
- Uiteraard is onze regeling 100% Wkkgz-proof.
- In de nieuwe regeling wordt u sneller en beter geholpen bij de afhandeling van uw klacht: wij bieden u kosteloos een klachtenfunctionaris aan. Die zal bemiddelen tussen u en de tandarts als dat nodig is en helpt u gedurende het hele klachtenproces.
- Als uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klachten laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Die instantie kan uitspraken doen over een schadevergoeding.
Kosten
Aan de bemiddeling zijn geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling. Als u het TIP belt, betaalt u een vast bedrag per gesprek. Lees hier meer over de: Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (wkkgz) .
Maak gebruik van het klachtenformulier voor patiënten.
De eerste stap kan zijn om de praktijk te bellen 0172 - 21 69 79 of een email te sturen via onderstaand contactformulier.
Zorg goed voor uw gebit.
We zien u graag!
Praktijk-adres:
Tandartspraktijk E A de Haan
Mendelweg 22-b
2771 TP Boskoop
Nederland
Contactgegevens:
Bel ons: 0172 - 21 69 79.
WhatsApp: 06 - 19 68 56 06 (alleen tekst)
Email ons: info@tandartsdehaan.nl
Openingstijden:
08.30 - 17.30 maandag
08.30 - 17.30 dinsdag
08.30 - 17.30 woensdag
08.30 - 17.30 donderdag
08.30 - 12.30 vrijdag
pauze 10.10 - 10.30
12.40 - 13.30
15.10 - 15.30
Tandarts E.A. de Haan © 2024